Tänk om det var du.


Tänk om det var du som blev mobbad dagligen, fick händer i ryggen av klasskamrater och blev slagen sen. Var är vi på väg? Tänk om det var du som alla bara skrattade åt, pekade på,spottade på,blev ner sparkad hårt. Tänk om det var din syster,bror eller vän eller dig själv. Tänk vad det sätter sig på psyket att bli retad som djur. Vad du än säger till personen i fråga kan det skada hela livet med tårar och smärta, jag lovar. Aggrisioner skapas och självförtroendet blir lågt, tänk om det var du som blev mobbad i flera år. Tänk hur det känns att bli mobbad dagligen att få pennor i ryggen av klasskamrater och bli slagen sen.Vart är vi påväg kan du svara mig nu? Svaret är simpelt vi måste göra något nu.  Tänk om det var du som inte hade några vänner, gråtandes i sängen på kvällen med tanke på allt som händer. Låt ingen trycka ner dig, du är bra som du är även om saker går snett är du lika mycket värd. För ett tag sen var jag själv den som var dum men jag ångrade att jag verkligen öppnade min mun. För jag ser, jag vet hur det känns när man själv står där själv, shit vad jag skämms. Tänk om det var du som blev nertryckt, stampad tillslut. Hur tror du den personen verkligen mår nu. Tänk på det tills nästa gång du ser någon fara illa ut.

Våga säga ifrån när du ser någon göra något dumt och stötta den som blir utsatt för att sätta en punkt. Det kan sluta med våld, det kan sluta med liv. Ni som inte pallade, vila i frid♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Superman